onsdag 28 december 2011

50 kg!

Idag ville jag lyfta tungt! Jag ville pröva att lyfta bänkpress på 50 kg. Det är i överkant för tungt men jag ville ändå pröva om jag ens kunde lyfta stången. Jag vet att jag klarar hyfsat många rep på 45 kg (bilden är från ett annat pass med 45 kg). Värmde upp med stång utan vikt (20 kg) och lade sedan på vikterna. JW passade.

Och jag fixade 3 x 3 rep på 50 kg! Inte många rep - ren maxstyrka - men åh så kul! Nu ska jag återvända till 40-45 kg och något fler rep istället, men det är roligt att sticka emellan med "maxstyrka" för utvecklingens skull ibland. Nu ska jag fira med kvällsfika och packning inför vår resa norrut.

13 kommentarer:

Elina sa...

Stark som en oxe!

Löpning & Livet sa...

Starkis! Undrar vad jag skulle klara nuförtiden.. förmodligen inte i närheten av det där :)

LL sa...

Kalas! Du är stark! Men hur går det med löpningen nu då?

julia sa...

BRA GJORT!! Shit vad stark du är!!! själv blir jag dallrig i musklerna av att lyfta bara stången...

Jonathan sa...

mm, du var ruskigt grym=)

LinaTriathlet sa...

Shit vad grym du är! Starkt jobbat! Kul att få in lite maxstyrka i passen också! :)

Ulrika sa...

Jäklarns så bra! Maxstyrka är väldigt viktigt det också ju. Men ärligt talat så skulle du ju kunna köra ettor med säkert 60 kg nu när du lekande lätt fixar 3x3 med 50 kg. Nästa gång? ;-)

Anonym sa...

Underbart! Bra jobbat!

Jonna sa...

Löpningen - Hrm, bara ett pass hittills denna vecka, skärpning. Hoppas på idag och/eller i morgon.
60 kg - nja!

Annoula sa...

Wow! Du är ju rena rama Pippi Långstrump!

Malin sa...

Snyggt jobbat!

mbh sa...

säger inte mig så mycket gymoerfaren som jag är men med tanke på att det är över 2 stycken odin så låter det ju helt otroligt!

Annika sa...

WOW, grymt!!! :) Impad! Tror också du kan testa på 60 kg. Att maxa är det nya svarta...