söndag 22 april 2012

Bästa gänget, bästa hänget!

En helg i Uppsala kan vara så mycket. Till exempel, alldeles, alldeles underbar... Bästa gänget och bästa hänget bjöd våra kära Elina och Per på! För att hänga med dem är så skönt och så lätt! Nu känner jag mig otroligt påfylld med energi, skratt, god mat och dryck, stadsluft, kärlek... Fler bilder från helgen finns på Elinas blogg. 

När vi kom fram till Uppsala i fredags kväll blev vi bjudna på tre rätters! Lite annat mot våra vanliga tacos...  På  bilden häller min muskliga lillasyster upp bubbel åt oss!



På lördag förmiddag blev det en sedvanlig tur till Vaksala torg. 
Och sedan kaffe och en helt perfekt solbulle på Kafferummet Storken!
Vid lunch var det ingen som förnekade sig! Killarna åt pizza och drack öl. Vi åt sallad och drack vatten! 
På eftermiddagen hade vi "after shopping" med kortspel. Vi spelade Gin Rummy... 
...och jag förstår att JW blev knäckt, för jag utklassade allt motstånd och vann  på otroliga NOLL straffpoäng!
God frukost med hembakt bröd och egenrostad müsli fick vi varje morgon. 
Idag var det grått ute, men lika hjärtligt inomhus för det. 

8 kommentarer:

Elina sa...

Vilken fin bildkavalkad av en toppenfin helg! <3

Bildtexten till första bilden kan ju diskuteras dock... Hmfh...

julia sa...

vilka fina bilder, förstå att per och elina var fina värdar, de är de alltid!

Honey sa...

Så mysigt ni verkar haft det! Ni är så fina alla fyra!

LinaTriathlet sa...

Åh låter som en toppenhelg! Så mysigt att umgås! Uppsala är en fin stad.

Malin sa...

Underbart! Jag vill också ha en sån helg :)

andreas sa...

per å jw gjorde ju alldeles rätt på lunchen till skillnad mot dig å elina ;) kramar

Emelie sa...

Härlig helg!

Ingmarie sa...

Vilken helg! Och du/ni var SÅ väl värda allt detta mys!