fredag 20 juli 2012

Som en liten del av himlen - Skarbohäll



Igår smygstartade jag semestern, och for ut till Skarbohäll. En halvtimme hemifrån men som en helt annan atmosfär, som en liten bit av himmelriket... Där har mina föräldrar en stuga, ett båthus, en vedeldad bastu och några bryggor i total avskildhet. Min lillasyster och föräldrar var redan där när jag kom.

Vi styrketränade på bryggan, vi badade och simmade i Siljans svala vatten - men ändå, 19 grader! Jag badade vedeldad bastu tills svetten rann i rännilar efter min kropp.Och badade igen. Vi grillade, promenerade, språkade, åt godis och det var så fint att det värker i bröstet. Vi fyra - lissköllorna, mamma och pappa!

Imorse åkte jag tillbaka, till "stan", till jobbet. En så kort visit, men så värdefullt att det är inte klokt.

Och efter en arbetsdag och en energisk eftermiddag där jag bockar av återvinningscentralen, gräsklippning, pantning, handling, städning och matlagning så känner jag nu mig redo för en veckas semester! Om ett par dagar bär det av till Kinnvallsjösätra, också en del av himlen för mig!

9 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Jag hoppas du får en skön semester!

elly sa...

fantastico! jag önskar att jag hann med att vara hemma i dalarna och ute i brossen lite mer. somrarna går så snabbt. du kan verkligen skatta dig lycklig som har två fina ställen att vara på, och dessutom ha tid att vara där...

jag har läst schemat! dock inte haft tid/ork att sätta någon plan i verket. men nu börjar det ju dra ihop sig... det jag framför allt måste tänka på är att springa långpass. det har jag nog aldrig gjort. längsta tiden jag varit ute är väl strax under 50 minuter. intervaller fasar jag för, det känns svårt att genomföra utan någon sparringpartner... och så måste jag erkänna att jag verkligen fuskat med styrketräningen i sommar. det tar emot att gå in på det luftkonditionerade gymmet och klibba fast i träningsredskapen. men jag måste skärpa mig! känner i rygg och knä att jag inte kört någon styrka på ett tag...

mbh sa...

gud så fint! Nästa vecka ska vi dit!

Annika sa...

Åh, bara hängmattan :) Åh! Brygga, bastu. Ja, herregud vad fint!

LinaTriathlet sa...

Vilken härlig bild den med hängmattan!

Hoppas du får en jättehärlig semestervecka! :)

Anonym sa...

Åh, ser så härligt och stilla ut! Så mycket sommar!

Ingmarie sa...

Jag förstår dig. Till 100%!!!!

Anonym sa...

Vackert, vackert, åh så vackert! Där i hängmattan skulle jag inte ha något emot att ligga å läsa! :)

mammaspring.com sa...

Vackert! Känner igen känslan och tankarna!